Sunday, September 26, 2010

hAte iT!

sangat benci dicondemn!!!
shut ur mouth!!!
hate it.......~!

hanya insan2 terpilih je bole condemn aku...!
my parents n my atuk neneks je!

Monday, September 20, 2010

My kiNd oF boY

If you're a guy - post this as my kind of girl..
If you're a girl - post it as my kind of boy..

1. Do you need him/her to be good looking??
no..no..no...tp kne sedap mate memandang la...hehe

2. Smart?
yes...i prefer dat...ske yg skema....comel juge..hehe

3. Preferred age?
same or older....lbey mude?noway!haha

4. Preferred height?
taller than me lah!xmo la pendek2....nt aku nmpk gmok klu jln sesame..haha

5. How about sense of humor?
hehe....not really...just some1 dat can make me laugh all the tyme...*humor jugak la tuh an??haha

6. How about piercings?
piercing tu ape??sory...bad english!hahaha

7. Accepts you for who you are?
kne la....*jgn suh sye kurus okay~!haha

8. Pink hair?
no...noway!geli i nyah!haha

9. Mushy or no?
hmmm...no lah!clean n clear more cute!haha

10. Thin or fat?
taf!hehe.....demand~

11. Black, Brown or White (skin color)
brown....brulah anak melayu...hehe

12. Long hair or short hair?
short....skema bole??alala...comelnye!hehe

13. Plastic or metal?
metal....hehe.....brulah gagah perkase..hahaha

14. Smells good?
bau jantan lah...bru la macho...haha

15. Smoker?
accept...but i prefer non-smoker....bole hidup lbey lme an?hehe

16. Drinker?
ceyh!xleh la..iman kne jge!

17. Girl/Boy-next-door type?
ape kah salahnye...klu jodoh...hahaha

18. Musically inclined?
hehe....sye juge begini...jd sye mengharap org yg begitu juge...hehe

19. Plays piano?
wah~~~so 'gule2'....sgt mahu!hehe

20. Plays bass and/or acoustic guitar?
ape jenis alat pon sye suke...sgt comel!hehehe

21. Plays violin?
ya Allah...xsanggup nk jmpe....mst terpikat pnye r!hehe

22. Sings very good?
y not?hehehehe

23. Vain?
ape vain??don know meaning!hahaha

24. With glasses?
look smart!^.^

25. With braces?
hmm....bole sje....xkesah pon...

26. Shy type?
lelaki?shy?hmm...no la....no need..hehe

27. Rebel or good boy/girl?
good...hehe...ulg lg sekali....SKEMA sgt kiut!hehe

28. Active or passive?
active....ala...rajin kan baik..hehe

29. Tight or bomb?
ape??ape??ape solan ni??hahaha

30. Singer or dancer?
singer pon bole~~hehe

31. Stunner?
ok je tp tetap jeles okay!hehe

32. Hiphop? 
ah!rimas!haha

33. Earrings?
yeyek!jejek~~!haha

34. Mr/Ms. count-my-ex-girlfriends-until-you-drop?
im de 1st if cn...hehe

35. Dimples?
kiut sje....hehe

36. Bookworm?
okay...tp jgn la klu sampai dating pon kat liberary je...hehe

37. Mr/Ms. love letter?
suke suke!!romantic nye...hehehe

38. Playful?
mst...laki2 an...kne la jd lelaki...hehe

39. Flirt?
bole....but i still ur MAIN interest...hehe

40. Poem writer?
suke juge!!sgt manis okayy~!

41. Serious?
not really...xmahu!nt asyik tacink je ngan mulut jht aku...bosan la....

42. Campus crush?
aiceceyh...im waiting 4 it..hehe

43. Painter?
klu ade skill...ape salahnye...hehe

44. Religious?
mst!kne lah bg ilmu kat insan yg kurg ilmu spt sye...;)

45. Someone who likes to tease people?
im kind like dat...so,i can be with some1 like dat 2...hehe

46. Computer games geek? Or internet freak? 
its normal...lelaki...biasela...tp jgn keterlaluan...bosan sgt!

47. Speaks 20 languages?
er....xrse mcm byk sgt ke?

48. Loyal or faithful?
klu bole...sye nk die pandang sye sorg je....;)

49. Good kisser?
kawin dulu lah...hahaha

50. Loves children??
cats n children...sgt mencairkan jiwa ini...hahaha

*ini cme ckp2 je...sye xde ciri yg ditetapkan utk setiap insan yg bkl menghuni hati ini...aiceceyh...ape yg dtg n sye rse itu jodoh sye...sye terime seadenye...hehe

Thursday, August 26, 2010

MaK MmG X saYang OrAnG..T.T

mase kecik2 dulu..
"mak...org nk mainan nie bole x?org nk macm kwn org tuh",,mak ckp"xbole!"
"mak..org nk gule2 tuh..kwn org beli kat langkawi..kite g langkawi yer..yer?..mak kate"xbole!"
"mak org nk g maen kat parit tuh..ngan kawan2"..mak jawab"xbole!"



"mak nie!tu xbole..ni xbole!mak mmg xsyg org!benci mak!!!"


dlm bilik mak nges..."mak bukannye xnk bg..mak xmampu..sume tuh perlukan duet..hidup kite nie kais pg mkn pg..klu mak beli ape yg kamu nk..kamu xdpt mkn...mak rela dgr kamu menangis sbb mainan daripada dgr kamu menagis krn kelaparan...hati mak sket nak...sgt saket...mak bkn xsayang kamu...mak terlalu syg kan kamu...sbb tuh mak xbagi...kamu nk mandi parit?jgn la nk...nt kamu saket...mak xsanggup tgk ank mak merintih kesakitan...lain lah klu penyakit kamu nt bole dipindah ke mak...mak bole bgi kamu tanpa berpikir nak...:'(" mulianye la hati mak..tp knp kita xphm?


bile dh besar..
hidup kite dh sng sbb mak pnye perniagaan dh lbey maju..tp mak ttp xberubah..
"mak..bole belikan org kereta x?"mak kate..."xbole!"
"mak..mlm nie org nk g jmpe kwn lme"..mak maseh ckp.."xbole!"
"mak..org ade kwn baru..laki2!"..mak kate cmnie lak"kwn je xpe..jgn lbey2!"

"mak dr dulu sampai skang xpenah nk phm org!xpenah nk bg ape org nk!mak mmg pentingkan dr sndr!!"

]

"Ya Allah...aku bukan nk kongkong ank ku ya Allah...aku cme tak mahu ankku menjadi spt budak2 yg tiade agama..aku ingin die terus bersujud padamu ya Allah...aku sanggup dihina org lain...tp sangat tidak kuat apebile ank ku yg dihina...hati ini xmampu menahannye y Allah"....mulianye hati mak kite....

********************************

selalu aku perhatikan...rmi org anggap mak nye sgt membebankan.."mak nie myusahkan la!nk bwat ape pon xbole!"..."mak ni sebok je nk masuk campor urusan aku!pg msk lagi bgusla mak oi!".."mak nie xabes2 nk marah ape yg aku bwat!!tensennye!!"..."nk beli ni xbole..tu xbole...bkn nye xde duet!mak mmg kedekut!"

marilah kite same2 muhasabah dr kite balek...sbb ape mak kite la ske larang kite?munkin mmg kite nk bwat bende yg salah...mak hanya memikir kebaikan kite...sbb ape mak kite masuk campor urusan kite?sbb mak kite xnk kite lalai dlm kepalsuan hidup didunia..sbb ape mak kite marah ape yg kite wat?sbb mak xnk kite bwat bende yg salah digdpn org lain dn ianyanya akn memalukan kite..sbb ape mak kitexnk beli ape yg kite nk??sbbnye mak nk kite menjd org yg lbey bersyukur dgn ape yg ade...sesungguhnye setiap ape yg mak buat,ckp,larang...semuanya adalah untuk kebaikan kite...mak kite knl kite melebihi die knl dr die sndr..

ok...lagi sekali kite pk...sejak kecik kite mmg menyusahkan mak kite...kite kacau mak nk tdo...kite sekat mak pnye perjlnn...kite kacau mak ngan abah kite...bdn mak selalu saket2 sbb dukung kite..tp mak xpenah nk anggap kite ni menyusahkan...mak xpenah mengeluh...sbb mak syg kite...sbb kite adalah kebahagiaan mak yg terbesar... 



mak sentiase nk jdkn kite ank yg tebaik...yg knl tuhan...yg bole menjgenye apabila kite tua...tp ape yg kite bls?ape jase kite??munkin mmg kite pk kite dh byk buwat jase kat mak kite...tp percyelah...tiade ape yg bole bls jse mak kite kecuali kemenjadian kite sbb seorg manusia yg berguna...



tolonglah jgn jd mcm perempuan gemok yg tengking mak die die hdpn org rmi n tglkn mak die terpinga-pinga sndrian...

***********************************

Rasulullah SAW bersabda : Seorang lakilaki datang kepada Rasulullah dan bertanya : siapakah yang paling baik mendapat perlakuan baik dariku? Beliau menjawab: ‘Ibumu’ lantas siapa? Beliau menjawab ‘Ibumu’, kemudian bertanya lagi, setelah itu siapa? Beliau menjawab: ‘Ayahmu’. (HR. Bukhari Muslim).





 ibu lebih berat dalam menanggung risiko anak, sang  ibu mengandungnya selama sembilan bulan, melahirkan dengan susah payah, bahkan tidak jarang ada yang meninggal dunia, menyusui selama dua tahun, berjaga di malam hari karena memenuhi kebutuhan anak, berusaha sekuat tenaga untuk mencapai kemaslahatan anak, meskipun kadang-kadang sampai mengorbankan apa yang ada padanya dan sebagainya.

Oleh karena itu, wajib bagi seorang muslim untuk menghindari durhaka terhadap ibu, tidak melaksanakan hak-hak ibu dan berbuat sesuatu yang menjadikan ibu marah. Dalam hal ini Rasulullah SAW bersabda : ‘Sesungguhnya Allah mengharamkan kamu durhaka kepada para ibu, menanam hidup-hidup anak perempuan, mencegah pemberian dan menuntut yang bukan hak, Allah benci kepada kamu karena omong kosong, banyak pertanyaan dan menyia-nyiakan harta’. (HR. Bukhari).


Dan berani kepada keduanya pun dilarang Allah SWT, Allah SWT berfirman:  ‘Janganlah sekali-kali kamu mengatakan ìahî kepada keduanya dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka ucapan yang mulia’. (QS. Al-Isra’ : 23).


******************

cme ade satu golongan manusia yg xsayang anak mereka...



ok...ckop2lah gambar nie...aku xsanggup nk letak byk...sdey aku sbg manusia...gambar2 ni munkin dh menerangkan apakah golongan ini...xperlu lah ku jelaskn lagi...:'(

*all women can give birth but it takes special person to be a MOMMY!;)


*sesungguhnya...mak kita hanya satu...sebelum terlambat..buatlah ape yg kite mampu untuk memberi kebahagian kepadenye bg menggantikan tangisnye yg gugur krn kita...

sekian...salam..:))

Tuesday, August 10, 2010

Niat pUase sehaRI,SebulAn dn Doa Buka Puase..


LAFAZ NIAT PUASA



nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis
sanati lillahi ta’aalaa
LAFAZ NIAT PUASA UNTUK SEBULAN
sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini
kerana Allah Taala

DOA BERBUKA PUASa
allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu
birahmatika ya arhamarrohimin

Selamat menyambut bulan Ramadhan! :)

Wednesday, July 28, 2010

miSinG tHem




i miss all my frens!!:((




my friends and i












nO reGret!haha

Thursday, July 22, 2010

mY bOy!







i luv CEPLOS very2 very2 very much!!

* sayang kucin itu biase..tp kucin syg itu luar biase..*
he kiss me,he always following me,he talk with me..he's my love n will always be mine!

he's too spoil brat untill he don't know how to go out n see a real world out there..he doesn't even know how to make love with other female cat..he's so pathetic bcoz he's soo lonely without gf..i can see it through his eyes..(aiceceyh..ade kuase taw!haha)

haDiah uNtuK yg TerSyg

(tiru dr blog cegu..sgt kagum n gule2..^_^)


keindahan bunga pada mekar kuntumnya.. keindahan kata pada puitisnya.. keindahan langit pada pelanginya.. dan keindahan manusia pada akalnya..

Ini ialah senarai 10 hadiah yang paling senang dan sesuai diberikan kepada sesiapa sahaja yang kita kasihi ~ ibu, bapa, suami, isteri, saudara-mara, anak dan sebagainya

1. Hadiah Mendengar: 
Berikan hadiah ini kepada yang memerlukan, dan kamu hendaklah benar-benar mendengar apa yang dikatakan. Jangan mencelah, jangan berangan-angan dan jangan merancang bagaimana kamu hendak membalas.

2. Hadiah Tanda Kasih: 
Jangan kedekut memberikan pelukan, ciuman dan ramasan tangan. Biarkan tanda-tanda kecil ini tunjukkan kasih dan sayang yang ada di dalam diri kamu.

3. Hadiah Sehelai Nota: 
Ia mungkin ringkas seperti "Sayang Awak" atau sesuatu yang kreatif seperti sebuah puisi. Letakkan nota-nota ini di tempat yang tidak disangka oleh orang yang dikasihi.

4. Hadiah Ketawa: 
Berikan sesuatu yang melucukan seperti gambar kartun atau artikel. Mesejnya ialah, "Saya suka ketawa bersama awak."

5. Hadiah Puji-Pujian: 
Sesuatu yang simple seperti "Warna biru memang ngam dengan awak" atau "Sedap masakan awak" mempunyai nilai yang tinggi kepada orang yang mungkin merasa dia

6. Hadiah Bantuan:
Tolong basuh pinggan mangkuk, buang sampah, jaga anak, dll.

7. Hadiah Bersendirian: 
Adaketika kita hanya mahu bersendiri. Peka kepada saat-saat itu dan berilah masa dan ruang untuk dia bersendiri.

8. Hadiah Keceriaan: 
Cuba sedaya upaya supaya kita sentiasa ceria apabila bersama orang-orang yang dikasihi.

9. Hadiah Riadah:
Sertai sesuatu sukan/aktiviti yang disukai oleh orang yang dikasihi. Kalah pun tak apa, kamu masih menang.

10. Hadiah Doa:
Selalu berdoa untuk kesejahteraan orang-orang yang dikasihi dan beritahu mereka yang mereka setiasa berada di dalam doa kita.



*renung2kn dan..selamat beramal..
*minda yg cerdas dtgnye dr hati yg suci..^_^